Thursday, July 19, 2012

Kisah langsir bukan langsuir....

Nak citer pasal langsir bukan langsuir yek....

Disember 2011..... Merancang nak tukar (maksudnya beli dan jahit) langsir baru..... Sajer jer nak buat persediaan awal  menyambut Ramadhan dan Syawal tahun depan...... Semangat giler !

Februari 2012...... semangat aku luntur ! Tak koser aku nak buat langsir baru.....

Tiba-tiba.... Julai 2012..... semangat aku datang balik ! Kanda, dinda nak tukar langsir barulah..... dah 2 tahun tak buat langsir baru..... Kanda kata, " Iyer laa dinda.... nanti kanda beri duit.... berapa cukup?" Hehehe ..... Pucuk dicita, ulam mendatang.....

Plan aku cuma nak buat langsir "siang" untuk tingkap-tingkap di ruang tamu.... materialnya biarlah yang tebal sikit supaya dapat menahan cahaya matahari. Langsir siang akan kuhiasi dengan "anak langsir" yang sedia ada. Aku pulak tak minat nak gunakan konsep langsir malam. Padaku, kalau ada langsir malam, nanti dalam rumah akan terasa gelap biarpun pada waktu siang hari.

Hari ni..... aku bawak Kak Zie dan Yati pergi ke MK Curtain di Air Hitam iaitu kira-kira 20 minit dari rumah kami. Kat Kluang tak ada kedai jual langsir ker? Kihkihkih...... Ada, baaanyaaaak ..... Kalau boleh aku nak gi JB aje..... biar panjang sikit langkah! Hehehe....



Di MK Curtain..... banyak nya pilihan..... rambang mata dibuatnya..... Disebabkan aku dah set fikiran nak pilih warna apa dan berapa budget semeter...... maka tak lah susah sangat nak buat keputusan....

Aku berkenan sungguh dengan langsir yang berharga RM49.90 semeter tu. Sampai laa ni asik terkenang ....hehehe..... hamboi ! Tak nak mengalah..... hehehe....

Realiti nya,  aku hanya mampu membeli langsir yang berharga RM19.90 semeter ajer. Penat menawar dapatlah turun harga hingga RM13 semeter. Aku nak beli tak lah banyak...... cuma 25 meter ajer !

Tapi, cuba kirakan.... kalau aku ambik yg RM49.90 semeter tu..... RM49.90 X 25 meter =  Baper hek?...... perghhhh.... larik budget aku.... Itulah, kalau laptop aku tak rosak aritu dan aku tak buat rawatan terapi ozone, mungkin sekarang ni aku tengah duduk tersengih menatap langsir idamanku....... hehehe...... Berangan lagik...

Ok. Esok boleh mula jahit.......


P/S :  Sori arrr..... aku tak ambik tempahan...... aku ni cuma tukang jahit langsir "syok sendiri" aje.... hehehe....