Saturday, December 29, 2012

Aqiqah Maryam

Kami telah melantik Al-Ameen Serve Holding Sdn Bhd untuk melaksanakan ibadah aqiqah untuk Maryam. Kami memilih haiwan lembu untuk dijadikan aqiqah Maryam.....bukannya seekor tetapi 1 bahagian sahaja yg dikongsi bersama 6 bahagian orang lain.

Dan, Alhamdulillah..... aqiqah untuk Maryam telah selamat dilaksanakan pada 22hb Oktober 2012, bersamaan 6 Zulhijjah 1433H di Masjid Al-Mubarak, Pothi In, Kaung Kang, Ponhea Krek, Kg Cham, Kemboja. Daging-daging yang telah dimasak itu dihidangkan untuk sebuah majlis perkahwinan penduduk kampung tersebut.

Sijil perlaksanaan aqiqah


Doa mama dan babah :

"Ya Allah, kami bersyukur kepada Mu yang telah mengurniakan seorang anak perempuan kepada kami.Ya Allah, Engkau kurniakan lah kepada kami hidayah, petunjuk dan taufik Mu agar kami dapat menjalankan amanah yang Engkau berikan kepada kami ini dengan keimanan dan takwa kepada Mu. Ya Allah, kurniakan lah kepada kami berdua kekuatan dan keyakinan untuk mendidik dan membesarkan Maryam sebagai hamba yg taat dan patuh kepada perintah2 Mu. Ya Allah, Engkau bimbing lah kami berdua diatas jalan yang Engkau redhai."  Aameen.......