Tuesday, December 25, 2012

9,13, dan 15 Oktober

Ulangtahun babah pada 9 Oktober dan Iman pada 13 Oktober kami raikan dengan sebijik kek aiskrim... makan anak-beranak di rumah.

Untuk Iman, kami belikan sebuah basikal sebagai hadiah. Babah tak nak apa-apa... jadi mama dan Iman "hadiahkan" Al-fatihah untuk roh dan jasad Babah.


Basikal untuk Iman


15hb Oktober pula ialah ulangtahun perkahwinan Babah dan Mama yang ke 19 tahun. Tiada ucapan lain selain rasa bersyukur ke hadrat ilahi atas segala nikmat yang dikurniakan selama ini.

Babah cadangkan kita raikan dengan berlepak-lepak. Tanya Iman, nak gi mana? Jawap Iman...."Melaka". Alamak!!!! Melaka lagikkk? Dan, hujung minggu tu berduyun-duyun lah kami menongkah ke Melaka.

Di Melaka, seperti biasa.... check-in di Mahkota Hotel. Tak ada hotel lain ker? Apa nak buat... dah Iman suka sangat dengan swimming pool di sini (maklum lah kat rumah mandi berendam dalam besen aje...)

.
Kali ni kami  pergi ke:
Wildlife Theatre Melaka

Acara pertama : Tarian hutan dari penari Iban

Burung-burung mai daaa....

Pertunjukkan ular. Ni aku tak leh tahan... scary ooo...

Ni "tetamu jemputan" kami....

Maryam "keboringan" layan perasaan.... hehehe...


Esoknya pula, antara aktiviti kami :

Nyoping-nyoping sikit....



Berjalan-jalan di sekitar Banda Hilir melayankan Iman. Maryam kecil lagi, dia tak tahu apa-apa... hehehe..... Kami melawat tempat bersejarah seperti di A Famosa, Bukit St Paul dan muzium-muzium yang terdapat di sana. Katanya ada lebih daripada 20 buah muzium di sekitar Melaka. Kami hanya sempat ke  Muzium Kenderaan, Muzium Keselamatan Jalanraya Petronas, Muzium Setem dan Muzium Kemerdekaan sahaja.

Di pintu belakang A Famosa.

Sukalah hati Iman dapat bermesra dengan benda alah peberet dia... TRAIN !

Iman memandu keretapi di Muzium Kenderaan

Iman di Muzium Keselamatan Jalanraya Petronas


Seronok jugak "jalan-jalan" kali ni. Nanti lain kali kita boleh datang... sambung melawat muzium yang lain,ya !