Tuesday, January 3, 2012

Jom buat LASIK !

Sejak Kanda offer buat LASIK tempohari.... asal ada free ajer haruslah saya mengugel pasal LASIK ni. Saya cari maklumat LASIK di VISTA, OPTIMAX dan Prince Court Medical Centre. Sori arr, saya tak nak cerita pasal LASIK tu sebab maklumat tu boleh digugel di hujung jari ajer.... hehehe.....


Perkara yang saya bandingkan ialah kepakaran doktor, peralatan, harga, logistik dan kemudahan lain. VISTA dan OPTIMAX harganya murah berbanding di Prince Court. Di Johor Bahru pun ada OPTIMAX. Dekat sikit dengan rumah saya.....

Akhirnya saya memilih buat di Prince Court. Tadi dah called staff kat Eye Clinic untuk buat appointment. Insya allah appointment saya dengan Prof Dr Muhaya pada 25hb Jan 2012. Ok jugak dapat tarikh ni sebab masa ni Kanda bercuti kerja dan cuti sekolah selama 9 hari sempena Raya Cina.

Insya allah, prosedur akan dimulakan dengan pemeriksaan mata (comprehensive eye screening) untuk LASIK. Kalau mata saya sesuai untuk buat LASIK dan saya tiada masalah lain seperti cataract, kornea nipis atau masalah kesihatan yang lain, insya allah LASIK akan dibuat pada keesokkan harinya (26hb Jan 2012). Ek eh! Tak sabar lah rasa nak tunggu tarikh tu......hehehe....

Kosnya ialah RM7990... bayar cash selepuk boleh... berhutang ngan bank pun bulih.... hehehe.... credit card 0% interest selama 36 bulan! Ini termasuk kos LASIK, ubat dan pemeriksaan mata. Sebelum ni harganya di antara 10K- 12K.

Katanya... peluang berjaya LASIK ialah 99% dan gagal 1%. Harap-harap saya ni termasuklah dalam golongan 99% tu dan doakan semoga saya selamat, ya !

No comments:

Post a Comment