Friday, May 25, 2012

Tuhan Tolong Lembutkan Hati Dia.....


Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terimaku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku.........
--------------------------------------------------------------------------------------------
"Makcik" ketinggalan ketapi lagi...... hahaha.....
Aku pernah ler dengar tajuk lagu ni tapi tak pernah ambil pusing liriknya. Kiranya, minggu lepas ler baru tahu. Tu pun kebetulan balik kampung ibu mertuaku, Syuhadah bukak VCD citer "Ombak Rindu" ni. Aku pun tumpang layan sekaki ler... Aku dah pernah baca novel "Ombak Rindu" ni 2 tahun yang lalu. Jalan citernya pun dah ingat-ingat lupa.... sebbaek sambil tengok VCD , memori aku leh reboot .......
Ada orang tu kata dia tengok citer OR ni 8 kali... 8 kali jugak dia nanges ! Aku? Tengok..... tapi tak nanges pun??? Camaner nak nanges.... tak leh menghayati jalan citer sebab budak 3 orang tu (Syuhadah, Iqa dan Iman) main terpekik-pekik suara !!!!