Saturday, June 8, 2013

Suatu keluahan...


Dulu masa aku dalam usia awal remaja, Pakcik Daud (arwah) selalu menegur sikap ku yang selalu mengeluh. Biasanya aku akan menarik nafas sepanjang-panjangnya dan melepaskan dengan sekuat-kuatnya. Dia kata tak baik mengeluh. Apa yang baik dan  tak baiknya tidak pulak aku faham ketika itu. Tapi, aku cuba untuk tidak selalu mengeluh terutama di depan Pakcik.... bimbang ditegur lagi.

Tapi hari ni, aku nak mengeluh...... sebab...... aku penat.... penat..... macam nak tercabut tangan rasanya. Berblog, main candy crush saga tak pulak penat eh? Ngeeee.....

Pagi ni kami bersarapan karipap segera buatan mak mertua ku.... Aku kan menantu mithali yang sentiasa menghargai mak mertuanya, kan. ? Uweeekkk..... jangan muntah ijau yeee...

Pastu menyiapkan kerja-kerja mendobi...... dari menyuci pakaian yang tak berbasuh 2 hari tu. Bersambung dengan melipat pakaian yang telah diangkat semalam. Sambung lagi dengan menggosok pakaian yang tidak digosok sejak 2 minggu lalu. Huh!!! Mana aku tak mengeluh???? Mana aku tak penat????

Penat ooo menggosok pakaian yang bertimbun-timbun tu.... lenguh tangan... rasa macam nak tercabut bahu ni......huhuhu......

Che Abang, dengarlah  rayuan dinda ni...... kalau kesiankan dinda, tolong lah "hadiahkan" dinda iron dan iron board baru. Alah yang Amway jual tu.... Philips system iron GC 3880 yang cenggini :




Harganya? Harga ahli AMWAY katanya RM900+. Kalau tak masuk ahli, harga jualannya baru RM1200+ ajerrrrr.............. glupp!! Telan air liur jap.


Dah penat-penat menggosok, dah berpeluh-peluh  dari hujung rambut sampai hujung kaki..... alangkah bestnya kalau dapat lepak kat sini.... bayangkan dapat berendam menyejukkan badan dalam infinity pool tu.... apungkan badan, mata melihat pemandangan langit biru dan kelopak awan berarak .... wah! syurgaaaaaa......


Infinity pool di Sutra Beach Resort. Tunggu... suatu hari nanti aku sampai sini...



Alamak, cuti sekolah tinggal 1-2 hari jer..... lepas ni aku akan  kembali ke jadual dan tabiat tingkah laku asal lah yek....... huwaaaaaaa........









No comments:

Post a Comment