Thursday, April 4, 2013

Undi... undi.... marilah mengundi...


Semalam, 3hb April 2013 Parlimen Malaysia telah dibubarkan.

PRU 13 akan diadakan dalam tempoh 60 hari dari sekarang.
Bila tarikhnya? Tunggu aje pengumumannya.....

Seperti PRU 12, kami akan mengundi di pusat mengundi SRK Lelaki Bandar Kluang.
Tak jauh dari rumah kami.... hanya sepelaung ajer....
Kami mengundi untuk DUN Mahkota dan Parlimen Kluang.
PRU 12 untuk DUN Mahkota calon dari BN ialah Md Jais Sarday dan calon dari PAS ialah Khairul Faizi.
Jais ni course mate aku masa kat ITM. Tak sangka jadi politician.... 
 Untuk PRU 13- DUN  Khairul Faizi (PAS) akan bertanding  lawan  calon BN yang  belum dinamakan lagi dan parlimen calon DAP lawan MCA.
Surat dan kad  telah ku terima dari BN dan SMS dari PAS. Semuanya merayu undi. Dari mana mereka dapat alamat dan no telefon , tidak ku ketahui.
Siapa yang akan kami pangkah?
Jeng...jeng...jeng..... undi adalah rahsia !
Yang pastinya... memang tak sabar menunggu nak memangkah....


PRU 11 dan 10 kami mengundi di SRK Tmn Skudai Baru, Skudai, Johor.
Kat sini baru aku kenal apa itu "pondok panas" dan "perayu undi".


PRU 9 aku sepatutnya mengundi di Bukit Bintang, KL.
Aku ingat lagi ni kawasan parlimen Lee Lam Thye.
Tapi aku tak pergi mengundi.
Masa ni tak nampak keperluan mengundi.

PRU 8 aku belum cukup umur untuk mengundi.



Sementara menunggu hari buang undi, marilah kita berhibur dengan lagu klasik:

" Marilah Mengundi"

Marilah mari  ....Pergi mengundi
Jangan lupa kewajipan pada negara

Marilah mari ...Pergi mengundi
Jangan lupa kewajipan pada negara

Hari undi akan tiba
kekalkan demokrasi
gunakan hak kita yang asasi