Wednesday, April 18, 2012

Aku dan sunglasses


Sebelum ni aku tak pernah ada sunglasses..... asik pakai eyeglasses ajer..... rabun lah katakan....

Sebelum buat rawatan LASIK, nurse kat PCMC tu beritahu supaya membawa sunnies sendiri. Bidan terjun, aku singgah aje kat PETRONAS cari satu sunnies yg ada UV protection. Ni hah rupanya.... Murah jer .... RM49.90. Tak dak brand....

Sunnies ni buatkan aku cam S. Jibeng. Tak kuasa aku ! Hahaha....


Lepas aje buat LASIK, nurse kat PCMC tu beri satu sunnies. Terperanjat aku.... yelah sebelum ni kata kena bawak sendiri. Cenggini rupanya.... Ada UV protection, harganya FREE (Eh lupa! Dah masuk dlm kos buat LASIK yang RM8000 tu) ... Brand? Dia lupa nak letak .... hehehe....

Fuyoo ! Aku fefeeling cam Ultraman !


Sebenarnya aku ni bukan ler kisah sangat pasal sunglasses ni. Tak pernah amik kesah pun sebelum ni. Aku ingat pakai sunnies ni hanya 2,3 bulan lepas buat LASIK aje. Sekarang dah 3 bulan aku buat LASIK. Hari-hari bila keluar rumah pakai sunnies, terasa pulak bestnya..... dan baru terfikir tentang gaya ! Hahaha....Kalau sebelum ni hanya fikir pasal fungsi sunnies untuk melindungi mata dari pancaran UV aje...

Hari ni, aku dan Rina jalan-jalan cari pasal kat Kluang Mall. Dengan sengaja kami masuk ke Visual Optics. Aku fikir satu aje... kalau Sales Assistant tu layan baeek punya, aku nak angkut satu sunnies tapi kalau dia cam hampeh, aku nak blah. Sekali tu, skit nyer baek amoi 2 orang tu layan aku dan Rina. Termakan budi, u ! Hehehe.....

Rina kemain lagi mencoba lepas satu ke satu. Pergh ! Tak nak mengalah.... yg dia try semua branded nyer item..... Coach, Dior, Guess, Ed Hardy, Fendi, Prada dan tah apa lagi. Weh ! Rina... baik-baik try, kang calar saper nak bayor? Yang HongKong brand mari macam She & Co sikit pun dia tak layan..... hahaha....

Aku pun try gak..... dari satu ke satu sunnies. Akhirnya, yang ini ku terrembat ! Harganya RM400++ tapi aku bagai nak gila menawar hingga dapat diskaun 60%. Cam tak logik ajer kan M'sian brand tapi harga sampai RM400++...... Ni hah rophernyer......

Ni plak buat aku fefeeling cun ! Hehehe....



Sebelum ni aku cadang nak beli Guess yg kat online mcm ni. Teruja koo sebab harganya tak sampai RM300 tapi bila memikirkan kesesuaian dgn muka dan macam tak best jer tak dapat try-try, jadi aku gagahkan juga melangkah ke kedai cermin mata. Yang macam ni ler idaman hati aku....



No comments:

Post a Comment