Thursday, April 12, 2012

Problem Ahmad

Pagi tadi sewaktu hantar Iman ke sekolah, ku lihat classmate Iman, Ahmad Mikhail termenung di tepi pintu. Aku ajak dia berbual.....

Aku : Kenapa Ahmad termenung?

Ahmad : Saya sedih....

Aku : Kenapa ? Ahmad sakit?

Ahmad : Takkkk...... saya sedih sebab mama saya tak ada duit banyak !

Aku : Hah?

Ahmad : (Dgn nada sedih) Mama kata mama tak ada duit tapi kena simpan duit. Tak boleh beli barang-barang.

Aku : Yelah.... mama awak nak bayar school fees awak dan adik. Rumah awak kat mana?

Ahmad : Taman K**** E***

Aku : Oooo (dalam hati berkata : Kawasan rumah mahal tuuuu!)

Ahmad : Tapi mama ada sikit sikit duit tapi kena ambik kat Maybank laaa....

Aku : Hahaha...... LOL !


Anak..... anak.....

Agaknya gitulah kalau si ibu berkongsi masalah dengan anak dan anak pulak kongsi masalah ibu dengan orang lain. Aku pun selalu gak bercerita dan berkongsi dengan Iman. Persoalannya sekarang...... adakah Iman pun gitu gak seperti Ahmad? Hahaha.....





No comments:

Post a Comment