Thursday, May 30, 2013

Cuti sekolah yang lemau


Cuti sekolah bermula dari 24hb Mei hingga 9hb Jun 2013. Dua minggu.

Aku suka cuti sekolah sebab :
  1. Tak perlu bangun pagi awal-awal
  2. Tak perlu kelam kabut menyediakan bekalan makanan  untuk Iman bawak ke sekolah
  3. Tak perlu terkejar-kejar menghantar dan mengambil Iman ke sekolah kebangsaan, sekolah agama dan mengaji
  4. Tak perlu tergesa-gesa buat kerja rumah seperti memasak, mencuci + menggosok pakaian dan mengemas rumah
  5. Tak perlu temankan Iman buat homework malam-malam
  6. Aku boleh tidur lewat
  7. Aku boleh layan tv program kesukaan aku  seperti NCIS, CSI (Vegas, NYC, Miami), Hawaii Five O
  8. Aku boleh lepak-lepak dan golek-golek dengan Iman dan Maryam tanpa gangguan
  9. Aku boleh bergosip-gosipan (hahaha !!!!) dengan kengkawan.
  10. Paling penting..... nilah masa untuk jalan-jalan !!!!

Ok. Kita cerita hat no 10 tu lah.

Adik beradik aku, Along dan Emi diorang cuti 2 minggu pergi Jakarta-Bandung-Solo. Makcik Mah pulak pergi Umrah. Noor sepupu aku nak pergi Seoul. Ikut hati memanglah aku nak ikut diorang tu tapi tak boleh..... sebab masalah aku tak sama dengan diorang.

Jilat tapak tangan aku tengok diorang tu berjalan ....... *mode ; jeles lah tu*.... Nak meyedapkan hati, aku katakan pada diri ku "jangan cemburu pada lebihan rezeki orang lain, fokuslah pada apa yang kita ada".... hmmmmm.......iya lah tuuuu.....

Sebenarnya, aku rindu dengan pasir pantai, rindu suara ombak memukul pantai, rindu nak berkubang dalam kolam, rindu nak makan seafood sambil ditiup angin laut .....  Jadi, aku berangan lah  nak  ke sini :




atau






Tau apa jadik?

Che Abang kata tak boleh sebab dia sebok. Ada audit. Berderet-deret pulak tu... internal audit lah, customer audit lah dan segala macam tok nenek audit. Woit ! Apsal lah buat audit time-time cuti sekolah ni? Tu tak termasuk lagi pergi meeting. Angin aku dibuatnya !!!!!

Nak menyedapkan hati aku lagi, weekend ni Che Abang ajak balik kampung  sebab mak dia  nak buat kenduri sempena menyambut Ramadhan. Hek elehhhh ......  tak ada maknanya angin aku reda..... Tapi, oleh kerana  aku ni kan menantu hantu yang ala-ala solehah , maka aku ikut aje laaaa......

Ok. Nanti kita tengok apa kesudahan cuti sekolah kali ni.







P/S : Che Abang kata ada surprise ..... apa hek? Eeee... suspens nyer...... hehehehe.....

















No comments:

Post a Comment