Sunday, February 19, 2012

Bukak jahit !!!!

Semalam aku ada appointment kat spital Pantai Batu Pahat. Pergi lagi spital?? Nak bukak jahitan daa...

Appointment dalam pukul 10 lebih. Masa aku datang... eh ramai pulak orang datang nak jumpa Surgeon tu? Adalah dalam 4 orang sebelum giliranku. Wah ! Murah rezeki Dr Ghazali Salleho hari ni yek....

Masing-masing dengan masalah tersendiri. Sementara menunggu giliran, kami berborak-borak. Oh! Mereka semua adalah masalah dengan bahagian abdomen mereka. Pakcik yang sebelum ku pulak ada masalah tak leh ken**t, berat badan turun dengan drastik, tak selera makan. Dia kena buat ujian darah dan pastu diarahkan masuk ward. Agak dia sakit apa hek? Kepoh betul aku..... hehehe... Aku agak kan.... pakcik tu Ca. prostate. Cisss ! Lancang sungguh jariku ini....

Bila diorang tanya aku jumpa doktor ni apa hal? Aku dengan selamba jawab..... nak bukak jahit ! Ada ker diorang tu ingat aku memain?

Sebenarnya aku takut nak bukak jahit. Aku bayangkan nak bukak jahit pembedahan tu seperti bukak jahit pada baju.... apa nama tu.... tetas baju ! Aku membayangkan mesti bada bunyik ....tus-tus-tus.... seram weh !!

Luka pembedahan ada di dua tempat. Yang di peha hadapan tu adalah dalam 5 jahitan dan bahagian peha belakang ada 12 jahitan. Sori lah, tak leh tunjuk gambo..... haram... aurat tu... hehehe...

Ku tanya Doktor apsal tak guna "benang" yg boleh cantum ngan kulit? Dia kata "benang"segitu boleh nyebabkan jangkitan kuman. Oh yer ker? Apa sajalah tuan doktor......

Ngilu ooo masa Doktor tu putuskan benang. Pedih pun ada gak. Sabar jelah.....

No comments:

Post a Comment