Wednesday, February 22, 2012

22 Februari 1992

Teringat kembali pada tarikh ini... 22hb Februari 1992.... Di mana ya aku pada tarikh ini?

Ketika itu aku dan kengkawan HELM berkunjung ke Punggai Beach Resort yang terletak di Teluk Ramunia, Kota Tinggi, Johor. Kami menghabiskan cuti hujung minggu bersama-sama. Maklumlah zaman muda... zaman yang serba indah.... Ketika itu beberapa orang di antara kami sedang "dalam hati ada taman dan dalam taman ada bunganya"...... maksudnya apa? Sedang bercinta lah tuuuu..... Adakah aku termasuk salah seorang darinya? Ngehngehngeh... soklan cepumas tuuuu.......

Bangun pagi pada subuh 22hb Februari 1992, aku buka radio dan menunggu untuk mendengar siaran Berita Nasional dan dimuatkan berita Sudirman telah kembali ke rahmatullah pada jam 4 pagi. Sebagai peminat Sudirman, haruslah aku bersedih masa itu......


Al-fatihah untuk allahyarham Sudirman Haji Arshad......

No comments:

Post a Comment