Sunday, February 19, 2012

Buku baru

Tadi jalan-jalan gi Kluang Mall. Masuk Popular.... pusing sana...pusing sini... ternampak buku ni... terembat lah pulak....




Buku "Noorah" tulisan Ummu Hani Abu Hassan. Terbitan Galeri Ilmu. Harga RM20.00.

Kisah benar perjalanan hidup Kathryn Bennet sehingga dikenali sebagai Noorah Kathryn Abdullah. Liku hidupnya bermula dari rumah kemudian menghuni penjara juvana di Yorkshire. Kehidupan di kedua-dua tempat itu "dasyat" dan "teruk". Namun segalanya berubah selepas dia berhhijrah ke Bahrain dan seterusnya ke London untuk bergelar muslimah. Itu saatnya dia sentiasa dapat menghirup sisa manis dalam wadah ujian Allah. Maka dia masih boleh tenang melalui kepahitan hidup berumahtangga. Dia pasrah meredah ribuan kilometer untuk memjejak tiga anak yang dilarikan bekas suami. Dia redha bergelar ibu tunggal kali kedua sekaligus mengambil peranan ayah untuk menyara enam orang anak di kota London. Dia juga sabar diuji penyakit digeruni kerana dia yakin dengan besarnya hikmah di sebalik musibah.

Buku "Secangkir Teh Pengubat Letih" tulisan Hasrizal Abdul Jamil (Abu Saif aka Saiful Islam) terbitan Galeri Ilmu. Harga RM25.00

Secangkir Teh Pengubat Letih adalah catatan kembara Abu Saif di bumi Khalifah Othmaniyyah pada mengenal hati budi kenalan dan teman yang sudah lama berkongsi persaudaraan atau yang disapa di pinggir jalanan. Semua itu adalah cara Allah mendidik untuk melihat Islam dengan penuh yakin, bahawa sehitam mana pun gelapnya malam, sentiasa ada kunang-kunang meminjamkan cahaya, bekal menanti sirnanya gelita hingga terbit fajar janjiNya.



Buku "Practice Fun Addition" dan "Practice Fun Subtraction" terbitan Pelangi. Harga RM2.90 setiap sabuah.

Ini untuk Iman. Buku aktiviti mengenai "campur dan tolak" untuk kanak-kanak pra sekolah untuk menjadikan pelajaran dan latihan lebih menarik dan meyeronokkkan.

No comments:

Post a Comment