Tuesday, February 14, 2012

Jenis kengkawan...

Ketika aku ditimpa musibah baru aku kenal siapa dan apakah golongan kawan-kawanku :

1) Kawan golongan pertama ini akan menasihatkan aku supaya bersabar. Katanya-katanya penyejuk jiwa.

2) Kawan golongan kedua pulak akan mempersoalkan tindakan ku. "Apsal ko buat gitu"....apsal itu dan apsal ini... dan macam-macam apsal......

3) Kawan golongan ketiga ni pulak..... di depan aku diorang buat-buat tak tahu... seolah-olah tiada apa yang berlaku.... menanya pun tidak..... rupa-rupanya kat belakang aku ...... macam-macam diorang citer dan paling parah diorang boleh cakap "padan muka" ...... hmmmmm......
Sori beb, aku tak mintak makan dari korunk.... dan semoga korunk dirahmati Allah hendaknya.....


P/S : Agak-agak anda dari golongan mana satu? Hehehe...... PEACE !!!

No comments:

Post a Comment