Monday, February 13, 2012

Iman & Valentine's Day

Tadi aku ambik Iman balik sekolah. Sebaik sahaja masuk ke dalam kereta, kami terus berbual-bual. Macam biasalah aku tanya hari ni belajar apa, makan apa dan apa saja yang dia buat dalam kelas hari ini.

Tiba-tiba keluar perbualan ini :

Iman : Mama, I want to celebrate Valentine's Day.

Aku : Hah (dengan mulut melopong!!!) ???? (Aku try to react cool) Ok. Ok. You tell mama why we should celebrate valentine's day?

Iman : It's about "LOVE".

Aku : Hah ????? ....masih melopong.......

Iman : Mama, let's buy chocolate.

Aku : What for?

Iman : As a gift.

AKu : To whom ?

Iman : To Iman laa.... when you love someone, you must give a heart shape chocolate...

Aku : ???????? (terus melopong-lopong lagi.....)


Terus aku bawak dia pergi Giant kejap cari cekelat yang dia nak sangat tu. Akhirnya dia pilih yang macam ni. Puas ler aku kata cekelat tu tak bentuk heart pun cuma bekas dia ajer. Tapi Iman tetap nak yang ni jugak......



Laa... rupanya anak aku dah besar. Dah ada hati nak berkasih sayang. Pastu, puas ler aku terangkan kat dia kita orang Islam tak celebrate valentine's day nih. Abis tu nak buat camaner, kat tv tu asik-asik tunjuk promo Valentine's day ni.


P/S : Alahai Iman...... tak payah tunggu hari valentine.... tiap-tiap hari pun mama sayang Iman.....

No comments:

Post a Comment