Thursday, October 27, 2011

Mimpi-mimpi

Ada sesiapa yang pandai menafsirkan mimpi?

Mimpi pertama :
Aku diberi sebungkus benda. Entah macam mana benda tu terlepas dari tangan dan jatuh berderailah isi bungkusan itu. Ku tengok buah berangan dengan kulitnya yang berkilat cantik. Aku pun mengutip buah berangan itu.

Ulasan aku yang tak arif tentang mimpi :
Dulu arwah mak pernah berkata, kalau mimpi benda berkilat.... alamatnya akan putih mata. Maknanya, terlepas sesuatu yang dihajatkan. Aku check dalam Tafsir mimpi, katanya kalau mimpi buah berangan maknanya akan mendapat anak yang baik. Bila ku tanya Sang Kekanda, jawapnya.... "hahaha.... berangan aje lah awak". Cisssss ......


Mimpi kedua :
Aku melurut rambutku. Ingatkan kutu... rupa-rupanya ada lebah melekat kat rambut. Banyak pulak tu. Aku terus melurut rambut untuk buangkan lebah-lebah itu.

Ulasan aku yang tak arif tentang mimpi :
Dulu arwah mak pernah berkata kalau mimpi kutu maknanya akan mendapat rezeki. Tapi "orang" tak mimpi kutu, sebaliknya mimpi lebah. Aku check dalam Tafsir mimpi, katanya kalau mimpi lebah maknanya "usaha anda akan sukses dan berhasil". Bila ku tanya Sang Kekanda, jawapnya.... "Entah...abang tak tahuuuu, tak sempat belajar tafsir mimpi". Cisssss sekali lagi..

P/S : Agak-agak apa maknanya hek? Tak apalah....Jom baca keratan doa dhuha ni :

Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah... Jika di bumi, keluarkanlah... Jika sukar, permudahkanlah. Jika haram, sucikanlah...Jika jauh, dekatkanlah....... Amin...

No comments:

Post a Comment